Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for køb på vores hjemmeside OlaiFurniture.dk

1. Køb hos OlaiFurniture.dk – Gratis fragt på ordre over 250 dkk ved levering til DK adresse!

Køb direkte her på vores hjemmeside og få gratis levering på alle varer.
Vi sender gerne til Norge, Sverige & resten af verden, kontakt os venligst for at få oplyst pris på fragt.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos vores leverandører.
Du betaler ikke forud hos os, vi trækker først pengene fra dit betalingskort når levering har fundet sted.

2. Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun
gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for tastefejl i forbindelse med oprettelse eller ændring af priser.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet,
og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør
det ske ved straks, at fremsende en e-mail til info@OlaiFurniture.dk

5. Betaling

De mulige betalingsmåder er som minimum:

Dankort
VisaDankort
MasterCard
Visa
Visa Electron
NETBANK
Check – Kun ved afhentning.
EAN – After aftale med medarbejder.

Efter aftale (kun erhverv)

Betalingsmåde ´EFTER AFTALE´ kan kun benyttes af virksomheder og offentlige
institutioner, og kun såfremt De i forvejen har laves en aftale med en medarbejder om dette.

6. Fortrydelsesret – Opdateret omkring nye regler per. 13.06.2014

Fuld returret – Fortryder du dit køb giver OlaiFurniture.dk fuld returret.
Varen skal dog returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand.
Dette skal meddels til os senest 14 dage efter modtagelse hos kunden.
Varen skal efterfølgende senest 14 dage efter være i vores besiddelse.
Varer der returneres skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for Olai Furniture.

Forbrugeren kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt.
En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal forbrugeren ikke have retur.

Ved returhandel tilbagebetales beløbet til kunden så snart varen er modtaget retur.

Der ydes ingen fortrydelsesret på bestillingsvarer og varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, såfremt fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt.
Er varen ikke fremstillet efter særlige krav eller på anden vis tilpasset vil det være muligt at fortryde købet.

7. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan
få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af
den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er
berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Der er IKKE
reklamationsret på fejl eller mangler opstået EFTER varen har været i brug –
ifølge købeloven.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden,
repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på
produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller
groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.
Olai Furniture kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt
af OlaiFurniture.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk
lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende
reklamationer.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation skal meddeles skriftligt på mail info@olaifurniture.dk.
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Olai Furniture inden rimelig
tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive
erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen,
idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet
fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på
vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages
uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et
beløb svarende til de udgifter Olai Furniture måtte have til nødvendig og forsvarlig
emballering.

9. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Olai Furniture skal være forsvarligt
indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres
rettigheder bortfalder.

10. Er du i tvivl?

Så kontakt os endelig, vi er ikke så firkantet og er til at snakke med.

Olai Furniture Aps
Tlf. 52 52 64 52
Mail. info@OlaiFurniture.dk
CVR: 36016744